هلیا امامی: خدا برای من خواست صدای مردمی بشوم که به جایی نمیرسد
تاریخ انتشار: ۶ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۲۳۰۹۵
وقتی فیلمنامه را خواندم حسی به من دست داد و آن این بود که اگر قرار است در بازیگری اتفاقی برایم بیفتد این رسالت به دوش من است که حتی برای لحظاتی صدای مردم باشم؛ مردمی که مظلوم واقع شدند.
به گزارش مشرق، این شبها سریال "دادِستان" مسعود دهنمکی به نیمههای راه رسیده و حاشیهها و اتفاقات مختلفی را در فضای رسانهای شاهد بودیم.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
همان نکتهای که هلیا امامی بازیگر نقش آذر به آن اشاره کرد. او پیش از این در سریال "از یادها رفته" نقش اصلی و مؤثری را برعهده داشت و حالا نقش آذر دانشجوی مطالبهگرِ داستان را ایفا میکند. امامی درباره چگونگی نزدیک شدن به نقش آذر و ویژگیهای این کاراکتر، تصریح کرد: زمانی که فیلمنامه را خواندم و پیشنهاد بازی کاراکتر آذر را به من دادند، برای من این شخصیت بسیار جذاب بود. من خودم دانشجو بودم و دغدغههای این قشر را میشناسم و در این اجتماع زندگی میکنم و مشکلات مردم را با تمام وجودم درک میکنم.
امامی افزود: احساس کردم رسالتی بر عهده دارم و خدا برای من خواسته که صدای مردمی بشوم که فریادهایشان به جایی نمیرسد. وقتی فیلمنامه را خواندم حسی به من دست داد و آن این بود که اگر قرار است در بازیگری اتفاقی برایم بیفتد این رسالت به دوش من است که حتی برای لحظاتی صدای مردم باشم؛ مردمی که مظلوم واقع شدند.
وی درباره فضای گفتمانسازی فیلمنامه و مطالبهگری آن گفت: به طورکل سریال "دادِستان" ساخته شد برای اینکه گفتوگوها بین مردم شکل بگیرد. فضای فیلمنامه و کل کار به قدری هیجانانگیز و مرتبط است که مردم آن را مورد نقد و گفتوگو قرار میدهند و حواشی زیادی دارد و همین که دربارهاش در فضاهای مختلف (مجازی و جامعه) صحبت میشود، نشان از این دارد که مورد پسند مخاطب قرار گرفته است.
این بازیگر "دادِستان" درباره لزوم ساخت این دسته از سریالها با مضامین عدالتخواهانه گفت: به نظرم بیش از این باید سریالها با نگاه عدالتخواهانه ساخته شود. به عقیده من این فضای باز و گفتمانسازی به سازندگان آثار بیشتر داده شود که حرف مردم را انتقال بدهند. آقای دهنمکی تلاش کرده است تا به این شکل فریاد بزنند. ساخت این نوع آثار عدالتخواهانه جسارت زیادی را میخواهد که کارگردان "دادِستان" این جسارت را دارد.
وی درباره دنبال کردن سریال در زمان پخش و حسی که به مخاطب انتقال میدهد، گفت: من سریالهای پلیسی و معمایی را خیلی دوست دارم، چه ایرانی و خارجی را دنبال میکنم. هیجان و دلهرهای که ایجاد میکند را میپسندم. نمیتوانم بگویم کیفیت سریال چگونه است زیرا در ساخت آن من سهم داشتم. فکر میکنم سریال در میان مخاطبان جای خود را پیدا کرده است و بین مردم دربارهاش صحبت میشود و وقتی کار دربارهاش نقد و صحبت زیاد باشد، خدا را شکر به این مفهوم است که کار دیده میشود و برای من بسیار مهم است.
امامی درباره کار با دهنمکی و خزاعی گفت: کار با آقای دهنمکی و خزاعی بسیار خوب بود؛ ما در شرایط کرونا سر کار رفتیم و یک نگرانی در وجودمان خواه یا ناخواه بود اما این قدر این عزیزان شرایط خوبی برای بازی ما فراهم آورده بودند که ما هیچ نگرانی از ابتلا به کرونا نداشتیم، تنها چیزی که در طول کار احساس نکردیم نگرانی بابت ابتلا به ویروس کرونا بود. آقای دهنمکی کارگردان بسیار صبوریاند و سر صحنه بسیار آرامند و این آرامش را به همه گروه انتقال میدهند.
وی درباره بازیگران مقابل خود و ارتباط با آنها گفت: من بیشتر با آقایان همکار بودم؛ آقایان برقنورد، سلیمانی، ارجمند، سماکباشی و... همه بینظیر بودند و برادرانه در ارائه هرچه بهتر نقش آذر با من همراهی کردند.
منبع: تسنیممنبع: مشرق
کلیدواژه: کرونا صدا و سیما صدا وسیما مسعود ده نمکی سلیمانی مسعود ده نمکی صداوسیما ده نمکی دادستان صدای مردم داد ستان نقش آذر ده نمکی برای من
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۲۳۰۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
دستمزد نجومی سعید آقاخانی واقعیت دارد؟
مهدی فرجی به شایعاتی درباره بودجه سریال «نونخ»، ادامه این مجموعه تلویزیونی و شروعِ «کندو» احمدرضا درویش توضیحاتی ارائه داد. - اخبار فرهنگی -
به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، اخیراً بحث درباره ساختِ گران سریال در شبکه نمایشخانگی به سمتِ تلویزیون هم آمده است. یکی از تهیهکنندگان اینطور گفته که هر قسمت 2 میلیارد تومان آب میخورد.
او کف برآورد یک سریال رده الف تلویزیون را بین 2 و 2.5 میلیارد تومان میداند؛ با وجود اینکه ممکن است برخی از سریالها حتی با برآورد اولیه یک یا 1.5 میلیارد تومانی به ازای هر قسمت آغاز شوند، اما سالانه بسیاری از مجموعهها در میانه تصویربرداری به الحاقیه بودجه میرسند و در ادامه به ارقام 2 تا 2.5 میلیارد تومانی به ازای هر قسمت میرسند.
حتی یکی از تهیهکنندگان سیما پرده از نرخ پایه تولید سریال الف در سال 1402 دقیقهای 30 میلیون تومان برداشت. این گمانهزنیها به سمتِسریالهای زیرخاکی و نونخ آمد. حتی برخی اینطور اعلام کردند که سعید آقاخانی با دستمزد نجومی دوباره به تلویزیون آمده و حواشیای خاص را به جان خریده است.
مهدی فرجی در واکنش به این گمانهزنیها، بودجه عجیب و غریب و دستمزد نجومی سعید آقاخانی به خبرنگار تسنیم گفت: واقعاً بودجه این سریال به مانند بودجههای دیگر سریالهای معمولی تلویزیون است. حتی یک ریال از میراث فرهنگی دریافت نکردیم. با بودجه صداوسیما که بسیار بودجه معمولی بود مثل دیگر سریالهایش این کار را ساختیم.
آخرین وضعیت سعید آقاخانی و توضیحاتی درباره ادامه «نون خ»وی افزود: میگویند سعید آقاخانی دستمزد نجومی گرفته؟ این نکته را از همان «نونخ» اول هم میگفتند او در تیم نویسندگان، کارگردانی و بازیگری است برای هرکدام یک دستمزد میگیرد. اما آن موقع گفتم و الان هم میگویم دستمزد سعید آقاخانی مثل دستمزدهایی است که صداوسیما به همه پرداخت میکند. او برای «نونخ» که از نویسندگی تا مونتاژ حدوداً یک سریال درگیر کار بود رقمی که دریافت کرد حتی به مراتب از سریال «راز بقا» نمایشخانگی به مراتب کمتر بود. شاید برخی بپرسند چرا؟ چون آقاخانی به شاد کردن مردم علاقهمند است و این باور را دارد صداوسیما همچنان رسانه فراگیری است و مردم آن را میبینند.
فرجی همچنین در پاسخ به این سؤال که آیا سعید آقاخانی نسبت به اظهارنظر مجازی که داشته، «نونخ5» پایان مجموعههای «نونخ» است تجدیدنظری خواهد داشت، گفت: نمیدانم واقعاً؛ یک مقدار باید جلو برویم و ببینیم ظرفیتهای داستانی برای «نونخ6» پیدا میشود.
فرجی همچنین در خصوص احیای نهضت ساخت سریالهای دنبالهدار تلویزیون توسط سیمافیلم، خاطرنشان کرد: مهمترین موضوع در سریالهایی که چند فصلهاند و به صورت سری ساخته میشوند، قصه است. حتماً باید به قصه به طور خاص و ویژه توجه کنیم، زیرا توجه به قصه و فیلمنامه، این ظرفیت را ایجاد میکند که مردم آن سریال را دوباره ببینند و دنبالش کنند. به هر حال این نوع سریالها برای مردم یک نوع وابستگی ایجاد کرده که قصه و فیلمنامه خوب میتواند این خاطرات خوش و نوستالژی زیبا را برایشان تکرار کند.
او در پاسخ به این سؤال که نظرسنجیهای تلویزیون را باور دارد که 70 درصدِ مردم تلویزیون میبینند، افزود: من گاهی احساس میکنم بینندگان ما بیشتر از این آمارها و ارقاماند. صداوسیما شاید در این خصوص خیلی سختگیرانه اظهارنظر میکند. در ارتباطاتی که با مردم داریم میبینیم مخاطبان ما را به واسطه «نونخ» میشناسند و چقدر این سریال را دنبال کردهاند؛ به این باور میرسیم شاید بیش از این درصدها مردم مخاطب تلویزیون و سریالهایش هستند.
فرجی که گفته میشود قرار است یک سریال در نمایشخانگی را پیگیری کند به «کندو» احمدرضا درویش اشاره کرد که خیلی جدّی امسال این سریال را دنبال میکند که به جایی برسد.
انتهای پیام/